همشهری آنلاین: لغو تحریم‌های ‌بین‌المللی و ایجاد فضای باز اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران و رکود اقتصادی در بازارهای داخلی و ‌بین‌المللی ‌کره‌ جنوبی باعث اشتیاق سئول برای حضور در بازار ایران شده است.

seol

لغو تحریم‌های ‌بین‌المللی و ایجاد فضای باز اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران از یک سو و رکود اقتصادی در بازارهای داخلی و ‌بین‌المللی ‌کره‌جنوبی و کاهش میزان صادرات این کشور در سال ۲۰۱۵ به نسبت سال‌های قبل باعث اشتیاق و تمایل ویژه‌ دولت‌، سرمایه گذاران‌، تجار و بازرگانان ‌کره‌جنوبی برای حضور در بازار ایران شده است

به گزارش كنسولگري ايران در كره جنوبي، در این فضای مثبت ایجاد شده‌، برگزاری یازدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ‌کره‌جنوبی در تهران در روزهای 9 و 10 اسفندماه سالجاری (بعد از 10 سال وقفه)‌، بستر مناسبی را برای سفر تجار و سرمایه گذاران ‌کره‌جنوبی به ایران برای ارزیابی زمینه‌های حضور هر چه بهتر و بیشتر خود در بازار ایران را فراهم نمود است.

غیر از ترکیب کامل هیات همراه وزیر تجارت‌، صنعت و انرژی در سفر به ایران که شامل نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی ‌کره‌جنوبی می‌باشد‌، هیاتی در حدود 300 نفر از تجارو بازرگانان کره‌ای نیز از تاریخ 8 لغایت 12 اسفندماه سالجاری به تهران سفر خواهند نمود تا علاوه بر ملاقات با دولتمردان ایرانی‌، نسبت به برگزاری کنفرانس‌ها و میزگردهای مختلف تجاری و بازرگانی اقدام نموده تا زمینه‌های همکاری و حضور خود در ایران را یافته و اقدام به سرمایه گذاری و یا برقراری ارتباطات تجاری مستقیم با ایران نمایند.

سازمان‌هایی مانند کوئیکا‌، سازمان توسعه سرمایه‌گذاری ‌کره‌جنوبی‌، سازمان حمایت از تجار و بارزگانان ‌کره‌جنوبی‌، برخی از شرکت‌ها و مشاوران حقوقی و .... خود را برای سفر به ایران و انجام مذاکرات تجاری آماده می‌کنند.

کد خبر 326379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha